Elkaar inspireren door het delen van kennis

Hoe minder woorden meer zeggen

Leestijd 1 minuut • Ziet je lezer door de bomen het bos nog? Minimalisme is niet voor niets een trend. Less is more! Deze schrijftip schenkt houvast: kom tot de kern.

 

Wat is de kracht van jouw bedrijf? Met welke kernwaarden wil jij uitblinken? Die pijlers bepalen je online verhaal. Storytelling brengt de kernboodschap tot leven. Van kop tot actieknop. Om mensen te raken. Mee te slepen. Te verbinden. Zie dat te fiksen op de afmetingen van een telefoon. Je kan de verwachting dus maar beter overtreffen. En hoe verrassend je ook wilt zijn, de lezer verwacht een logische opbouw.

 

Ook hoogopgeleiden willen geen wollig gedoe

 

Als webschrijver kom je regelrecht ter zake. De essentie sprankelt al in je titel. Hou de boel op orde door per alinea één samenhangende gedachte te verwoorden. Verder maak je jouw lezer blij met tussenkoppen die samenvatten wat er te halen valt. Benut die belangrijke tags in je webteksten.

 

Herken je signaalwoorden van opsomming (en, ook, verder, bovendien, allereerst enz.)? Denk dan aan opsommingstekens. Wel zo helder bij het scannen van webpagina's.

 

Door te focussen op de kern, volgt tekststructuur vanzelf. Zelfs als de context ingewikkeld is, lukt het om direct duidelijk te zijn.

 

Blogger: Linda Moen | tekstbureau Limoen

Limoen schrijft ook voor: