Elkaar inspireren door het delen van kennis

Webteksten? Lekker boeien!

Leestijd 1 minuut • Wil je dat jouw online tekst leidt tot een klik? Ga dit jaar dan slim van start met copywriterstip 3: "Ráák je lezer." Want empathie is het begin van ieder pakkend verhaal...

 

Hoe prikkel je het brein van de lezer? Met een trotse story over je dienstverlening kom je er niet. Zelfs niet als je alle geniale productvoordelen noemt. Kruip in de huid van je lezer en voel welke emotie je vervult. Als je daarop inspeelt, valt er wat te beleven.

 

Zo wek je het verlangen op

 

Een voorbeeld. Aan het begin van ieder jaar staat afvallen op nummer één van goede voornemens. Bedrijven in de healthy stuff kunnen daar hun voordeel mee doen. Maar wat is de manier om mensen zover te krijgen dat ze zo'n fitnessapparaat aanschaffen? Ze willen geen lijst van gewichtige productwaarden. Tekst converteert echt beter als je die fitte versie van de lezer aanspreekt. Diegene die er deze zomer strak uitziet op het strand!

 

En da's natuurlijk niks nieuws onder de zon. Marketing draait om behoeften. Maslow legde dit al uit met zijn behoeftepiramide. Welke behoefte vervult jouw bedrijf?

 

Lees ook deze tip van de doorgewinterde tekstschrijver:

 

 

Hoe zat het ook alweer met de vorige tips:

 

 

Blogger: Linda Moen | tekstbureau Limoen

Referenties van Limoen zijn o.a.: