Elkaar inspireren door het delen van kennis

Frisse blik op je website

Wat is een verfrissende website? Wat mij betreft eentje zonder poespas. Waar ouderwetse woorden weggebonjourd zijn. Ik hou van sites die me in één oogopslag het antwoord geven. Ook jij veegt met wat simpele handelingen het stof van je website!

Kijk door de bril van je lezer


Les één klinkt logisch, maar blijkt in praktijk toch een lastige: 

"Je website moet altijd actueel zijn!"


Vertel welke projecten je gedaan hebt. Blog over je vak. Laat zien welke nieuwe diensten je bedrijf levert. Niet alleen je lezer zal dat waarderen. Google beloont je met betere vindbaarheid van je bedrijf. 


Als de inhoud van al je webpagina's klopt, neem dan de volgende aandachtspunten eens onder de loep.


Tips voor verfrissende webcontent


Spreek tot de verbeelding

Zorg voor mooie fotografie op je website. Neem de moeite om zelf foto’s te schieten of schakel een professionele fotograaf in. Niets staat zo slordig als slechte afbeeldingen. Als je je foto’s de juiste omschrijvingen meegeeft, heb je meteen kans dat ze meedoen in Google Afbeeldingen.


Ga voor resultaat

"Conversie" wordt het in internetland genoemd. Het gaat er simpelweg om dat je resultaat wilt behalen met je website. Denk aan een like, een aankoop, een ingevuld contactformulier of een telefoontje. Daar doe je het toch voor? Maak het je bezoeker daarom gemakkelijk. Met zo min mogelijk kliks moet je klant het doel kunnen bereiken. Let op of je telefoonnummer en e-mailadres overal binnen handbereik zijn.


Limoen
fris

Alsof je aan de voorjaarsschoonmaak bent: opgeruimd staat netjes! Houd je website rustig en volg de huisstijl. Wees consequent met lettertypes en kleuren. Zorg ervoor dat je pagina’s overal dezelfde indeling hebben. Surfers op internet hebben een bepaald verwachtingspatroon en overzichtelijke en heldere pagina's zullen je lezer op z'n wenken bedienen. Kortom: besteed niet alleen tijd aan de inhoud van je webteksten, maar ook aan de vorm.


Geen verstoppertje

Achter de schermen van je website bevindt zich de wereld van tags en beschrijvingen. Vergeet ze niet en vul ze in. Denk na over de namen voor je pagina’s en koppen. Wat zijn relevante zoekwoorden voor je organisatie? Dit heeft alles te maken met search engine optimization (SEO). Als je dit benut, zal je doelgroep jouw zaak simpelweg beter vinden op het wereldwijde web.


Check, check en dubbelcheck

Bekijk je website in populaire browsers en op verschillende apparaten. Je kunt voor verrassingen komen te staan. Controleer of alle links goed werken. Zonde als je de klant verliest als een externe link de plaats van jouw website inneemt. En tot slot, laat de spellingchecker z’n werk doen.

Echt, er is altijd iets te verbeteren aan je website. Door regelmatig je teksten na te lezen, pluk je de vruchten van internet.

 

Limoen verzorgt graag een opfrisbeurt voor je website. Neem je contact op?


Blogger: Linda Moen

Referenties van Limoen zijn o.a.: