Inspirerend schrijven kan iedereen leren. Zodat zintuigen op scherp komen te staan bij jouw webtekst. En je lezer ook echt geactiveerd wordt. Of de vervolgactie nou een klik op je telefoonnummer, de vind-ik-leuk knop of een offerteaanvraag is.
"Wat is het doel van je tekst?" Dat is één van de eerste vragen die ik mijn opdrachtgevers stel. Want ook in de tekstschrijverswereld draait het om resultaat. Met een vakterm noemen wij dat 'conversie': welke actie moet het lezen van een tekst uitlokken?
Is er een truc om je doelgroep te krijgen waar jij hem hebben wilt? Over het antwoord daarop kan ik een boek volschrijven. Het zit 'm in de kunst dat je lezer niet alleen léést, maar jouw tekst vooral voelt. Beeld je eens in dat jij een goede klant te woord staat, en herschrijf wollig gewauwel in spreektaal. Je zal zien dat je tekst meer beleving oproept.
Hoe krijgt je verhaal nu het gewenste effect? Tijd voor een kijkje in de keuken van het vertalen van informatie naar verleidende copy*. Zó bereik je hogere conversie:
Dit blog gaat een stap verder dan het schrijven van een foutloze tekst, iets wat natuurlijk ook een must is. Je tekst laten checken door een ander, of de volgende dag met een frisse blik redigeren, is altijd een goed idee.
* Over copy/copywriter/copywriting:
Een copywriter is een tekstschrijver die is gespecialiseerd in het schrijven van reclametekst en andere wervende teksten. De communicatiewetenschap rekent copywriting tot de persuasieve communicatie of marketingcommunicatie.
Blogger: Linda Moen van tekstbureau Limoen
Onthaasten, ontspullen... ontwoorden!
Lees verderRrreuzeleuk: aandacht voor mijn prentenboek
Lees verderWhat's in the name... Linda?
Lees verderKlanten versieren? Laat het hart van je lezer sneller kloppen.
Lees verder2019 © Limoen | Alle rechten voorbehouden | Webdesign door Antum Websites