Elkaar inspireren door het delen van kennis

Webteksten? Lekker boeien!

Leestijd 1 minuut • Wil je dat jouw online tekst resulteert in actie? Ga dit jaar dan fris van start met copywriterstip 3: "Ráák je lezer." Want empathie is het begin van ieder succesvol verhaal...

 

Hoe prikkel je het brein van de lezer? Met een trotse story over je dienstverlening kom je er niet. Zelfs niet als je alle geniale productvoordelen noemt. Kruip in de huid van je lezer en voel welke emotie je vervult. Als je daarop inspeelt, valt er wat te beleven.

 

Zo wek je het verlangen op

 

Een voorbeeld. Aan het begin van ieder jaar staat afvallen op nummer één van goede voornemens. Bedrijven in de healthy stuff kunnen daar hun voordeel mee doen. Maar wat is de manier om mensen zover te krijgen dat ze zo'n fitnessapparaat aanschaffen? Ze willen geen lijst van gewichtige productwaarden. Tekst converteert echt beter als je die fitte versie van de lezer aanspreekt. Diegene die er deze zomer strak uitziet op het strand!

 

En da's natuurlijk niks nieuws onder de zon. Marketing draait om behoeften. Maslow legde dit al uit met zijn behoeftepiramide. Welke behoefte vervult jouw bedrijf?

 

Vorige tips van de doorgewinterde tekstschrijver:

 

 

Blogger: Linda Moen | tekstbureau Limoen

Referenties van Limoen zijn o.a.: