Elkaar inspireren door het delen van kennis

Hoe minder woorden méér zeggen

Leestijd 1 minuut • Ziet je lezer door de (dennen)bomen het bos nog? De copywritingtip van de decembermaand schenkt houvast: "Kom tot de kern."

 

Wat is de kracht van jouw bedrijf? Met welke kernwaarden wil jij uitblinken? Die pijlers bepalen je online verhaal. Storytelling brengt de kernboodschap tot leven. Van kop tot actieknop. Om mensen te raken. Mee te slepen. Te verbinden. Zie dat maar te fiksen op de afmetingen van een telefoon. Je kan de verwachting dus maar beter overtreffen. Maar hoe verrassend je ook wilt zijn, de lezer verwacht een logische opbouw.

 

"What's in it for me?"

 

Als webschrijver kom je regelrecht ter zake. De essentie sprankelt al in je titel. Hou de boel aan kant door per alinea één samenhangende gedachte te verwoorden. Verder maak je jouw lezer blij met tussenkoppen die samenvatten wat er te halen valt. Benut die belangrijke tags in je webteksten.

 

Herken je signaalwoorden van opsomming (en, ook, verder, bovendien, allereerst enz.)? Denk dan aan opsommingstekens. Wel zo helder bij het scannen van webpagina's.

 

Focus op de kern en dan volgt tekststructuur vanzelf. Mooi voornemen voor 2017!

 

Vorige tip van de doorgewinterde tekstschrijver:

 

 

Blogger: Linda Moen | tekstbureau Limoen

Referenties van Limoen zijn o.a.: